Advies
"Steeds het beste voor onze klanten willen bereiken"
Advies is niet alleen antwoord geven op vragen. Advies is kennis delen, meedenken en vooruit denken, anticiperen op wat de klant wil.

Keuze voor ICT platform
U heeft niet de behoefte aan bepaalde techniek, maar u wilt simpel gebruik maken van de mogelijkheden van een ICT platform. Dat kan een platform op basis van cloud techniek zijn, een "on premise" platform (eigen hardware op eigen locatie) of een hybride platform (een combinatie van beide).
Hard- en software zijn middelen om uw doel te bereiken. Een goed werkend samenspel van hardware, software en server infrastructuur is dan ook noodzakelijk voor het behalen van uw doelen. Met onze gedegen kennis van minimum specificaties kunnen wij u met raad en daad van dienst zijn om de juiste apparatuur aan te schaffen.
Dé bepalende factor in een ICT omgeving is de software die u kiest, maar ook de lastigste. Niet zo zeer de vaste maar vooral de variabele kosten zorgen vaak voor verrassingen.
Sluit de functionaliteit aan op wat u voor ogen heeft en op andere software die u gebruikt? Wat voor licentie heeft of krijgt u? Wat zijn de bijkomende kosten en regels voor onderhoud en ondersteuning? Quaere heeft de kennis en ervaring die u nodig heeft voor het maken van de juiste keuzes.

De juiste internetverbinding en VOIP
Quaere heeft veel ervaring met de verschillende leveranciers van internetverbindingen. Betrouwbaarheid en een snelle afhandeling van storingen zijn belangrijke keuze criteria, maar uiteraard ook een scherpe prijs. Wij helpen u met de keuze van de juiste internetverbinding voor uw organisatie.
VoIP staat voor Voice-over-Internet-Protocol en betekent in de praktijk zoveel als bellen over een computernetwerk zoals internet. Bij gebruik van VoIP is niet langer een analoge of digitale telefoonlijn nodig en kan naast spraak ook andere digitale informatie - zoals video - worden meegezonden.
Met VOIP zijn flinke besparingen te realiseren op uw belkosten en bent u veel beter bereikbaar doordat u uw mobiel kunt gebruiken alsof het uw vaste toestel is.

Verhuizingen
Het verhuizen van een ICT omgeving is lastig, tijdrovend en brengt risico's met zich mee.
Zonder een heldere scope is een verhuizing gedoemd te mislukken. Het moet vooraf goed duidelijk zijn wie, wat, waar, waarom, wanneer en hoe? Inventarisatie is de eerste stap. Wat moet allemaal verhuisd worden? Waar staat het en wie is er verantwoordelijk voor? Dat zijn vragen die vooraf beantwoord moeten worden.
Een heikel punt is de fysieke infrastructuur. Bij apparatuur die al een aantal jaar onafgebroken staat te draaien is het een risico om deze uit- en aan te zetten. Het is niet zeker dat alles nog functioneert na een herstart. Het verhuizen heeft nogal wat impact op de netwerk- en internetverbindingen en connectiviteit, DNS, IP, WAN, VPN’s en dergelijke. Tijdens de inventarisatiefase moet dit ook goed in kaart gebracht worden. Helaas wordt dit nog wel eens vergeten waardoor bedrijven pas dagen dan gepland later weer operationeel zijn.
Quaere verhuist jaarlijks veel klanten. Wij hebben dan ook veel praktijk ervaring en weten waar de mogelijke knelpunten zitten. We helpen u graag en tegen betaalbare kosten met een vlekkeloze verhuizing.
Een heikel punt is de fysieke infrastructuur. Bij apparatuur die al een aantal jaar onafgebroken staat te draaien is het een risico om deze uit- en aan te zetten. Het is niet zeker dat alles nog functioneert na een herstart. Het verhuizen heeft nogal wat impact op de netwerk- en internetverbindingen en connectiviteit, DNS, IP, WAN, VPN’s en dergelijke. Tijdens de inventarisatiefase moet dit ook goed in kaart gebracht worden. Helaas wordt dit nog wel eens vergeten waardoor bedrijven pas dagen dan gepland later weer operationeel zijn.
Quaere verhuist jaarlijks veel klanten. Wij hebben dan ook veel praktijk ervaring en weten waar de mogelijke knelpunten zitten. We helpen u graag en tegen betaalbare kosten met een vlekkeloze verhuizing.

Calamiteitenplan
Als ondernemer doet u er alles aan om de risico's op ICT calamiteiten te minimaliseren. Toch kunnen altijd onverwachte (nood)situaties ontstaan. In zulke gevallen is het belangrijk te weten welke maatregelen getroffen moeten worden en wie wat doet. Een back-up alleen is niet genoeg om na een calamiteit de bedrijfsprocessen van uw onderneming weer op te starten. Een goed calamiteitenplan is hierbij van onschatbare waarde. Wij assisteren u graag bij het opstellen hiervan.